
Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν τα “Επίκαιρα” με το δημοσιογράφο της δεκαπενθήμερης ελληνόφωνης εφημερίδας “Λαϊκό Βήμα”, με έδρα το Αργυρόκαστρο, κ. Βασίλη Ιατρού, ο τελευταίος επιβεβαίωσε το γεγονός, σημειώνοντας ότι η συγκεκριμένη θέση της κύριας Διαμαντοπούλου σχετίζεται με το ότι το υπουργείο Παιδείας θέλει η διδασκαλία των παιδιών της ομογένειας να γίνεται περισσότερες ώρες στην αλβανική γλώσσα, προκειμένου στη συνέχεια να μπορούν να καταλαμβάνουν καλύτερες και περισσότερες θέσεις στον αλβανικό κρατικό μηχανισμό και στις επιχειρήσεις. Από την άλλη πλευρά πάντως, υπάρχουν αρκετοί που επισημαίνουν πως πρόκειται για “τρικ” της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας προκειμένου -και στο πλαίσιο της μείωσης του προϋπολογισμού- να παύσει η δέσμευση της χώρας μας να εκτυπώνει το σύνολο των βιβλίων που προορίζονται για τα σχολεία της ελληνικής μειονότητας. Όπως τονίζουν, με την αύξηση της διδακτέας ύλης στα αλβανικά η τροφοδότηση ενός μέρους από το κόστος θα μετακυληθεί στην αλβανική πλευρά. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση η μείωση της διδακτέας ύλης στα ελληνικά προς τους μαθητές της μειονότητας στη Βόρεια Ήπειρο αναμένεται ότι θα έχει επιβαρυντικά αποτελέσματα στη διατήρηση των δεσμών των Βορειοηπειρωτών με την Ελλάδα, την ίδια στιγμή που στην Αλβανία έχει αρχίσει ένα έντονο εθνικιστικό κύμα -ακόμη και μεταξύ μελών της αλβανικής κυβέρνησης και του κοινοβουλίου- σε βάρος μας, το οποίο θέτει θέμα “Τσαμουριάς” και αλλαγή συνόρων.
Περιορισμός θέσεων
Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που η κυρία Διαμαντοπούλου προκαλεί προβληματισμό με τις κινήσεις της και τους στόχους που αυτές εξυπηρετούν. Να θυμίσουμε ότι με πρόσφατη απόφαση της Διεύθυνσης Παιδείας Ομογενών και Παιδείας, που φέρει τη υπογραφή της στενής της συνεργάτιδας, της κυρίας Θάλειας Δραγώνα, περιορίστηκαν δραματικά οι θέσεις Ελλήνων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό. Ως αποτέλεσμα αυτό είχε να προκληθεί έντονη αναστάτωση σε όλες σχεδόν τις χώρες του εξωτερικού όπου υπάρχει έντονο ελληνικό στοιχείο, καθώς τα παιδιά στερούνταν την επαφή με τη γλώσσα, τα ήθη και τον πολιτισμό της μητέρας-πατρίδας.
Με τη συγκεκριμένη απόφαση απαξιώνεται η διδασκαλία της ελληνικής στο εξωτερικό, αφού ήδη οι 2.000 Έλληνες εκπαιδευτικοί, που ήταν αποσπασμένοι σε ελληνικά στην πλειοψηφία τους σχολεία του εξωτερικού, έχουν επιστρέψει στην Ελλάδα. Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε ένας μικρός αριθμός εκπαιδευτικών, την πληρωμή των οποίων αποφάσισαν να καταβάλουν τα σχολεία τους.
Τουρκική γλώσσα
Την ίδια στιγμή όμως διαφορετική είναι η τακτική που ακολουθεί το υπουργείο Παιδείας στην αντιμετώπιση της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη, όπου εκεί παρατηρείται το οξύμωρο να ενθαρρύνεται η διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας έναντι της ελληνικής! Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε το “λουκέτο” που έβαλε, τουλάχιστον για φέτος, το υπουργείο Παιδείας στην Ελληνική Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία της Θεσσαλονίκης, στην οποία εκπαιδεύονται δάσκαλοι για τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης. Εισηγήτρια του “λουκέτου” φέρεται να είναι η κυρία Δραγώνα, στην οποία μάλιστα εστάλη μέχρι και σχετική επιστολή από την αυτοαποκαλούμενη “Συμβουλευτική Επιτροπή της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης”, μέσω της οποίας ζητείται από το υπουργείο Παιδείας η αντικατάσταση της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης, στην οποία εισάγονται μουσουλμάνοι, μέλη της μειονότητας της Θράκης, από μια παιδαγωγική σχολή πανεπιστημιακού επιπέδου τετραετούς φοίτησης, όπου θα εκπαιδεύονται αποκλειστικά και μόνο μουσουλμάνοι που θέλουν να γίνουν δάσκαλοι στα μειονοτικά σχολεία.
Να σημειώσουμε ότι τα ηγετικά στοιχεία της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη προβάλλουν σε κάθε ευκαιρία το επιχείρημα ότι οι απόφοιτοι της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης δεν είναι “γνώστες” της τουρκικής γλώσσας και ως εκ τούτου δεν μπορούν και να διδάξουν. Στο πλαίσιο αυτό, ένα από τα πάγια αιτήματά τους ήταν είτε το κλείσιμό της, είτε η διδασκαλία των τουρκικών από Τούρκους εκπαιδευτικούς. Να αναφέρουμε καταληκτικά επίσης ότι η συγκεκριμένη αξίωση αποτελεί και πάγια θέση της Άγκυρας. / Του Γιώργου Διονυσόπουλου – ΕΠΙΚΑΙΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου