ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΕ ΠΡΩΤΟΦΑΝΗ ΥΨΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟΝ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΨΗΦΟΦΟΡΟΥΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΣΤΙΦΗ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΩΝ
Γη και ύδωρ δίνει στον Σύριζα η μνημονιακή συγκυβέρνηση σαν δώρο για τον επικείμενο γάμο ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ, μετά τις εκλογές. Ένα από τα φλέγοντα ζητήματα στην ατζέντα των διμερών συζητήσεων μεταξύ της κυβέρνησης και του εθνομηδενιστών ήταν η απόφαση του ΣτΕ για την αντισυνταγματικότητα του λαθρονομοσχεδίου Ραγκούση, η οποία δυσαρέστησε και της δύο πλευρές του ανθελληνισμού, την δεξιά νουδούλα και τον Σύριζα.
Οι συζητήσεις, λοιπόν, για ένα νέο νομοσχέδιο έδιναν και έπαιρναν, αφού η απόφαση του ΣτΕ δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα σε όλα τα κόμματα του «συνταγματικού τόξου» πουστους λαθρομετανάστες βλέπουν αυτούς που θα αντικαταστήσουν τους ψηφοφόρους τους, οι οποίοι φεύγουν τρέχοντας, τώρα που κατάλαβαν με τις πολιτικούς απατεώνες έχουν να κάνουν.
Μετά από μήνες, λοιπόν, μυστικών διαβουλεύσεων μεταξύ ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και Σύριζα δόθηκε ανεπίσημα στους δημοσιογράφους το σχέδιο για τον νέο «Κώδικα Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ένταξης», ο οποίος θα παρουσιαστεί την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου. Μέσα από τα άρθρα του μπορεί να αντιληφθεί κανείς τι εννοούμε όταν λέμε ότι η κυβέρνηση δίνει «γη και ύδωρ» στον ΣΥΡΙΖΑ.
Το πρώτο σημαντικό στοιχείο που φαίνεται από το σχέδιο είναι ότι γίνεται πραγματικότητα το κεντρικό σύνθημα των συγκεντρώσεων του ΣΥΡΙΖΑ και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, αφού στα παιδιά των λαθρομεταναστών θα παρέχονται «τα δικαιώματα του επί μακρόν διαμένοντος εντός της ελληνικής επικρατείας και μειώνεται η γραφειοκρατία ως προς την ανανέωση των αδειών τους», όπως αναφέρει το καθεστωτικό «Βήμα».
Κάποια άλλα σημαντικά σημεία του νομοσχεδίου - αίσχους της συγκυβέρνησης, το οποίο ανοίγει διάπλατες τις πύλες για την είσοδο χιλιάδων τριτοκοσμικών λαθρομεταναστών στην Ελλάδα, είναι τα εξής:
1. Μέχρι τώρα όλοι έχουν αποσιωπήσει τη βασικότερη μεταβολή που επέρχεται και είναι στο άρθρο 4 με τίτλο «Άρνηση Εισόδου». Σύμφωνα με αυτό, για πρώτη φορά καθιερώνεται η υποχρέωση της Ελληνικής Πολιτείας και ειδικότερα των Προξενικών Αρχών να αιτιολογούν την απόρριψη των αιτημάτων χορήγηση θεώρησης εισόδου (visa).
Με το σημερινό νομοθετικό πλαίσιο (άρθρο 8 Ν. 3386/2005), οι αποφάσεις απόρριψης αιτημάτων χορήγησης θεώρησης εισόδου δεν χρήζουν ειδικής αιτιολογίας πλην κάποιων εξαιρέσεων. Με το νέο νομοθετικό καθεστώς οι αποφάσεις των Προξενικών Αρχών θα πρέπει να συνοδεύονται από πλήρη και ορισμένη αιτιολογία, γεγονός που θα καταστήσει πιο δύσκολη και πολύπλοκη την απόρριψή τους. Ουσιαστικά το Ελληνικό Κράτος θα βρεθεί στη θέση να απολογείται σε εκατομμύρια τριτοκοσμικούς λαθρομετανάστες.
Το σημαντικότερο είναι ότι ανοίγει ο δρόμος δικαστικών προσφυγών των λαθρομεταναστών προκειμένου να κριθεί από τα Δικαστήρια εάν το αίτημά τους για χορήγηση visa απορρίφθηκε με επαρκή αιτιολογία. Είναι ευνόητο επομένως ότι πολύ εύκολα μπορεί να δημιουργηθεί νομολογία και μετά τα Δικαστήρια να δικαιώνουν τους περισσότερους αλλοδαπούς, ειδικά με βάση την αρχή της ισότητας (ότι δηλαδή αφού δόθηκε visa στον τάδε αλλοδαπό που είχε συγκεκριμένες προϋποθέσεις, γιατί δεν δίνετε και σε εμένα που έχω τις ίδιες).
2. Διατηρείται η δυνατότητα μετάκλησης αλλοδαπών εργαζομένων. Δηλαδή Έλληνες (!) εργοδότες να προσκαλούν συγκεκριμένους αλλοδαπούς προκειμένου να έρθουν για εργασία στην Ελλάδα. Σε περίοδο έντονης οικονομικής κρίσης και υψηλοτάτων ποσοστών ανεργίας, που πλήττουν τους νέους σε ποσοστό 62,9%, είναι απαράδεκτο να διατηρείται η διαδικασία της μετάκλησης.
3. Προβλέπεται η δυνατότητα χορήγησης άδειας διαμονής σε πολίτες τρίτων χωρών με σκοπό την απασχόληση υψηλής ειδίκευσης. Δηλαδή τη στιγμή που χιλιάδες Έλληνες επιστήμονες φεύγουν για το εξωτερικό, εμείς θα δεχόμαστε αλλοδαπούς επιστήμονες;
4. Δεκάδες (τουλάχιστον) χιλιάδες αλλοδαποί από τρίτες χώρες αναβαθμίζονται στο επίπεδο του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος, το οποίο είναι το τελευταίο στάδιο πριν την απόκτηση υπηκοότητας. Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι με αυτό τον τρόπο οι αλλοδαποί θα έχουν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό όμως δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα συμβεί (ιδίως μάλιστα απʼ τη στιγμή που οι περισσότεροι εξ αυτών έχουν «συνηθίσει» το καθεστώς ανομίας και ασυλίας που τους προσφέρει το Υπουργείο ΠΡΟ.ΠΟ) και σε κάθε περίπτωση δεν σημαίνει ότι θα τους επιτραπεί να εγκατασταθούν εκεί.
Οι συζητήσεις, λοιπόν, για ένα νέο νομοσχέδιο έδιναν και έπαιρναν, αφού η απόφαση του ΣτΕ δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα σε όλα τα κόμματα του «συνταγματικού τόξου» πουστους λαθρομετανάστες βλέπουν αυτούς που θα αντικαταστήσουν τους ψηφοφόρους τους, οι οποίοι φεύγουν τρέχοντας, τώρα που κατάλαβαν με τις πολιτικούς απατεώνες έχουν να κάνουν.
Μετά από μήνες, λοιπόν, μυστικών διαβουλεύσεων μεταξύ ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και Σύριζα δόθηκε ανεπίσημα στους δημοσιογράφους το σχέδιο για τον νέο «Κώδικα Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ένταξης», ο οποίος θα παρουσιαστεί την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου. Μέσα από τα άρθρα του μπορεί να αντιληφθεί κανείς τι εννοούμε όταν λέμε ότι η κυβέρνηση δίνει «γη και ύδωρ» στον ΣΥΡΙΖΑ.
Το πρώτο σημαντικό στοιχείο που φαίνεται από το σχέδιο είναι ότι γίνεται πραγματικότητα το κεντρικό σύνθημα των συγκεντρώσεων του ΣΥΡΙΖΑ και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, αφού στα παιδιά των λαθρομεταναστών θα παρέχονται «τα δικαιώματα του επί μακρόν διαμένοντος εντός της ελληνικής επικρατείας και μειώνεται η γραφειοκρατία ως προς την ανανέωση των αδειών τους», όπως αναφέρει το καθεστωτικό «Βήμα».
Κάποια άλλα σημαντικά σημεία του νομοσχεδίου - αίσχους της συγκυβέρνησης, το οποίο ανοίγει διάπλατες τις πύλες για την είσοδο χιλιάδων τριτοκοσμικών λαθρομεταναστών στην Ελλάδα, είναι τα εξής:
1. Μέχρι τώρα όλοι έχουν αποσιωπήσει τη βασικότερη μεταβολή που επέρχεται και είναι στο άρθρο 4 με τίτλο «Άρνηση Εισόδου». Σύμφωνα με αυτό, για πρώτη φορά καθιερώνεται η υποχρέωση της Ελληνικής Πολιτείας και ειδικότερα των Προξενικών Αρχών να αιτιολογούν την απόρριψη των αιτημάτων χορήγηση θεώρησης εισόδου (visa).
Με το σημερινό νομοθετικό πλαίσιο (άρθρο 8 Ν. 3386/2005), οι αποφάσεις απόρριψης αιτημάτων χορήγησης θεώρησης εισόδου δεν χρήζουν ειδικής αιτιολογίας πλην κάποιων εξαιρέσεων. Με το νέο νομοθετικό καθεστώς οι αποφάσεις των Προξενικών Αρχών θα πρέπει να συνοδεύονται από πλήρη και ορισμένη αιτιολογία, γεγονός που θα καταστήσει πιο δύσκολη και πολύπλοκη την απόρριψή τους. Ουσιαστικά το Ελληνικό Κράτος θα βρεθεί στη θέση να απολογείται σε εκατομμύρια τριτοκοσμικούς λαθρομετανάστες.
Το σημαντικότερο είναι ότι ανοίγει ο δρόμος δικαστικών προσφυγών των λαθρομεταναστών προκειμένου να κριθεί από τα Δικαστήρια εάν το αίτημά τους για χορήγηση visa απορρίφθηκε με επαρκή αιτιολογία. Είναι ευνόητο επομένως ότι πολύ εύκολα μπορεί να δημιουργηθεί νομολογία και μετά τα Δικαστήρια να δικαιώνουν τους περισσότερους αλλοδαπούς, ειδικά με βάση την αρχή της ισότητας (ότι δηλαδή αφού δόθηκε visa στον τάδε αλλοδαπό που είχε συγκεκριμένες προϋποθέσεις, γιατί δεν δίνετε και σε εμένα που έχω τις ίδιες).
2. Διατηρείται η δυνατότητα μετάκλησης αλλοδαπών εργαζομένων. Δηλαδή Έλληνες (!) εργοδότες να προσκαλούν συγκεκριμένους αλλοδαπούς προκειμένου να έρθουν για εργασία στην Ελλάδα. Σε περίοδο έντονης οικονομικής κρίσης και υψηλοτάτων ποσοστών ανεργίας, που πλήττουν τους νέους σε ποσοστό 62,9%, είναι απαράδεκτο να διατηρείται η διαδικασία της μετάκλησης.
3. Προβλέπεται η δυνατότητα χορήγησης άδειας διαμονής σε πολίτες τρίτων χωρών με σκοπό την απασχόληση υψηλής ειδίκευσης. Δηλαδή τη στιγμή που χιλιάδες Έλληνες επιστήμονες φεύγουν για το εξωτερικό, εμείς θα δεχόμαστε αλλοδαπούς επιστήμονες;
4. Δεκάδες (τουλάχιστον) χιλιάδες αλλοδαποί από τρίτες χώρες αναβαθμίζονται στο επίπεδο του καθεστώτος επί μακρόν διαμένοντος, το οποίο είναι το τελευταίο στάδιο πριν την απόκτηση υπηκοότητας. Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι με αυτό τον τρόπο οι αλλοδαποί θα έχουν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό όμως δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα συμβεί (ιδίως μάλιστα απʼ τη στιγμή που οι περισσότεροι εξ αυτών έχουν «συνηθίσει» το καθεστώς ανομίας και ασυλίας που τους προσφέρει το Υπουργείο ΠΡΟ.ΠΟ) και σε κάθε περίπτωση δεν σημαίνει ότι θα τους επιτραπεί να εγκατασταθούν εκεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου