Συγκεκριμένα το Spiegel για να περιγράψει την κατάσταση αποφάσισε να
χρησιμοποιήσει αυτολεξεί τις λέξεις «miza» και «fakelaki», τι οποίες και
εξηγεί: «Στην κυριολεξία το fakelaki, ένας μικρός φάκελος, που
χρησιμοποιούν οι Έλληνες για να πληρώσουν την θεραπεία σε ένα γιατρό ή
όταν έχουν προβλήματα με το έλεγχο της εφορίας. Από την άλλη, η miza,
είναι χρήματα που δεν χωρούν σε φακελάκι και απαιτούν κάτι μεγαλύτερο,
μία βαλίτσα ή ένα λογαριασμό σε μία off shore, όταν απαιτείται η
μεταφορά μεγάλων χρηματικών ποσών».
Στη συνέχεια τονίζει ότι εάν κάποια ξένη εταιρία θέλει να κάνει δουλειές επί ελληνικού εδάφους, πρέπει να θεωρήσει δεδομένη την καταβολή του παραδοσιακού "λαδώματος", το οποίο πρόκειται να κάνει τον γύρο του κόσμου μέσα από ένα περίπλοκο σύστημα τραπεζικών συναλλαγών, μέχρις ότου φτάσει στο χρηματοκηβότιο βιομηχάνων, δημόσιων λειτουργών, στρατιωτικών και πολιτικών, ενώ όσο παράξενο και αν ακουστεί οι μίζες φαίνεται πως καταγράφονται επίσημα στα βιβλία των εταιριών ως προμήθειες για τη διαπραγμάτευση των συμβολαίων.
Μπορεί με μια πρώτη ματιά να θεωρηθεί ασύμφορη η καταβολή της μίζας, στην πραγματικότητα όμως το κλείσιμο της συμφωνίας πρόκειται να αποβεί ιδιαίτερα επικερδές, καθώς «Κάθε ένας που δωροδοκεί για να πάρει ένα συμβόλαιο μπορεί να αυξήσει την αξία του έργου για μερικά εκατομμύρια», σύμφωνα με ερευνητή, με το επιπλέον κόστος να πέφτει στις πλάτες των φορολογουμένων.
Βασικός "συνεργάτης" του πολιτικού συστήματος είναι η Γερμανία, αφού μόνο το περασμένο έτος προέβη σε εξαγωγές ύψους 6,7 δισ. ευρώ προς την Ελλάδα, και εισήγαγε εμπορεύματα ύψους μόλις 1,9 δισ. ευρώ.
Ορισμένα παραδείγματα σύμφωνα με το Spiegel, αποτελούν:
H γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler η οποία έχει πληρώσει μίζες ώστε να ανοίξει το δρόμο προκειμένου να πάρει δουλειές στην Ελλάδα.
Η γερμανική εταιρία σιδηροδρόμων Deutsche Bahn, φαίνεται πως λάδωσε για να πάρει την δουλεία του μετρό της Αθήνας το 2004
Η γνωστή σε όλους Siemens φαίνεται πως κατέθετε κάθε χρόνο μίζες της τάξεως των 15 εκατ. ευρώ, ενώ για να κλείσει την συμφωνία των 500 εκατ. ευρώ με τον ΟΤΕ, κατηγορήθηκε ότι πλήρωσε μίζες ύψους 35 εκατ. ευρώ.
Τέλος η γερμανική βιομηχανία όπλων δείχνει να είναι είναι το ίδιο πρόθυμη με την Siemens, όσον αφορά τις δουλειές της με την Ελλάδα, αφού η ελληνική μεριά δαπανά περίπου 3 με 4 δισ. ευρώ σε εξοπλισμούς κάθε χρόνο, με έμφαση την περίοδο 2004 - 2008, όπου τα γερμανικά οπλικά συστήματα αποτέλεσαν το ένα τρίτο των συνολικών ελληνικών στρατιωτικών εισαγωγών.
Στη συνέχεια τονίζει ότι εάν κάποια ξένη εταιρία θέλει να κάνει δουλειές επί ελληνικού εδάφους, πρέπει να θεωρήσει δεδομένη την καταβολή του παραδοσιακού "λαδώματος", το οποίο πρόκειται να κάνει τον γύρο του κόσμου μέσα από ένα περίπλοκο σύστημα τραπεζικών συναλλαγών, μέχρις ότου φτάσει στο χρηματοκηβότιο βιομηχάνων, δημόσιων λειτουργών, στρατιωτικών και πολιτικών, ενώ όσο παράξενο και αν ακουστεί οι μίζες φαίνεται πως καταγράφονται επίσημα στα βιβλία των εταιριών ως προμήθειες για τη διαπραγμάτευση των συμβολαίων.
Μπορεί με μια πρώτη ματιά να θεωρηθεί ασύμφορη η καταβολή της μίζας, στην πραγματικότητα όμως το κλείσιμο της συμφωνίας πρόκειται να αποβεί ιδιαίτερα επικερδές, καθώς «Κάθε ένας που δωροδοκεί για να πάρει ένα συμβόλαιο μπορεί να αυξήσει την αξία του έργου για μερικά εκατομμύρια», σύμφωνα με ερευνητή, με το επιπλέον κόστος να πέφτει στις πλάτες των φορολογουμένων.
Βασικός "συνεργάτης" του πολιτικού συστήματος είναι η Γερμανία, αφού μόνο το περασμένο έτος προέβη σε εξαγωγές ύψους 6,7 δισ. ευρώ προς την Ελλάδα, και εισήγαγε εμπορεύματα ύψους μόλις 1,9 δισ. ευρώ.
Ορισμένα παραδείγματα σύμφωνα με το Spiegel, αποτελούν:
H γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler η οποία έχει πληρώσει μίζες ώστε να ανοίξει το δρόμο προκειμένου να πάρει δουλειές στην Ελλάδα.
Η γερμανική εταιρία σιδηροδρόμων Deutsche Bahn, φαίνεται πως λάδωσε για να πάρει την δουλεία του μετρό της Αθήνας το 2004
Η γνωστή σε όλους Siemens φαίνεται πως κατέθετε κάθε χρόνο μίζες της τάξεως των 15 εκατ. ευρώ, ενώ για να κλείσει την συμφωνία των 500 εκατ. ευρώ με τον ΟΤΕ, κατηγορήθηκε ότι πλήρωσε μίζες ύψους 35 εκατ. ευρώ.
Τέλος η γερμανική βιομηχανία όπλων δείχνει να είναι είναι το ίδιο πρόθυμη με την Siemens, όσον αφορά τις δουλειές της με την Ελλάδα, αφού η ελληνική μεριά δαπανά περίπου 3 με 4 δισ. ευρώ σε εξοπλισμούς κάθε χρόνο, με έμφαση την περίοδο 2004 - 2008, όπου τα γερμανικά οπλικά συστήματα αποτέλεσαν το ένα τρίτο των συνολικών ελληνικών στρατιωτικών εισαγωγών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου